Kontenery i ich rozładunek w porcie
Każdego roku ponad 430 milionów ton ładunku przepływa przez największy port w Europie. Nowoczesna technika gwarantuje sprawną i skuteczną logistykę, za to czujniki gwarantują przydatnych danych. Każdego roku do Rotterdamu nadciąga więcej niż 34,000 statków pełnomorskich jak również 100,000 obsługujących żeglugę śródlądową.
Chyba każdy pomyśli, iż króluje tam chaos i harmider – jednak jest w błędzie. Niemal nie ma tam ludzi, a wszystko zostało zautomatyzowane. Ogromne nadbrzeżne dźwigi cały czas podnoszą kontenery ze statków a także umieszczają je na specjalistycznych wózkach AGV (Automatic Guided Vehicles). Najważniejszymi urządzeniami do transportu są układarki kontenerów. Są to tego typu maszyny, jakież podnoszą kontenery Wrocław do góry. Ich teleskopowe ramy potrafią być ustawione w zależności od długości kontenera. Użytkowane są tak samo przy dźwigach nadbrzeżnych, jak i na placu składowym. Złożona elektronika oraz znaczna cyfra czujników zapewniają właściwe funkcjonowanie podnośników.
Wózki AGV wyglądem przypominają ciężarówki bez szoferki. I faktycznie, pojazdy takiego typu poruszają się bez udziału kierowców. Zamiast ludzi, prowadzone są przez sterowniki PLC do zastosowań mobilnych. Wózki AGV transportują kontenery od dźwigów nadbrzeżnych do placu składowego. Tam, następny dźwig odbiera kontenery i ustawia je na placu. Komputery odpowiedzialne za logistykę gruntownie wiedzą, gdzie ustawić właściwie każdy kontener. Kontenery są rozmieszczane wedle zoptymalizowanego planu, jaki gwarantuje wydajną oraz płynną pracę.
Fundamentalny komputer określa punkty załadunku a także rozładunku, jak też pozycję kontenera w porcie a także przekazuje tego typu wiadomości do wózków AGV drogą radiową.