Czy warto jechać po auto do Niemiec?
Spora część osób poszukując używanego auta koncentruje własną uwagę na pojazdach ściąganych zza granicy, zwłaszcza z Niemiec. Oczekują, że eksploatowane tam wozy są w stanowczo lepszym stanie aniżeli te nasze, a na dodatek należność ich zakupienia nie będzie dużo wyższy niżeli w Polsce. Już pobieżny przegląd propozycji używanych pojazdów z rynku niemieckiego pozwala dostrzec pewną regułę. Im mniejszy jest przebieg auta, tym stanowczo ogromniejsza jest jego należność.
W przeciwieństwie jednakże do polskiego rynku rocznik auta jest o wiele mniej ważny aniżeli dystans jaki pojazd przebyło. Najdroższe są samochody z przebiegiem do 100 tys. km, a najtańsze takie które pokonały już ponad 250 000 km. Dlatego jeśli auta używane z gwarancją, samochody sprowadzone, sprzedaż samochodów, auto-handel, import samochodów, samochody serwisowane w aso, samochody na z z Niemiec i ich koszt jest zbliżona a nawet niższa aniżeli podobnego egzemplarza z Polski jesteśmy w stanie wyczekiwać jego powypadkowej przeszłości czy też znacznie okazałego wyeksploatowania.
Zaleca się bowiem wspomnieć, że do ceny samochodu z Niemiec trzeba doliczyć akcyzę, koszt transportu, profit handlarza albo dodatkowe opłaty skarbowe. Chociażby nie doliczając ogromnej akcyzy, koszt ich zakupu jest w znaczącej ilości przypadków zdecydowanie wyższy aniżeli w Polsce.
Jak to więc realne, że handlarzom udaje się odszukać za granicą tak tanie pojazdy, a potem sprzedać je w naszym kraju za relatywnie niewielkie pieniądze i przecież na tym zarobić? Po prostu sprowadzane auta często posiadają zdecydowanie wyższy przebieg bądź były po prostu rozbite. To tłumaczy dlaczego znane witryny aukcyjne pękają w szwach od okazji. Bądźmy realistami - coś takiego jak okazja, w rodzimych warunkach prawie nie istnieje. I nie zmieni owego nawet ślepe wierzenie w zapewnienia sprzedawcy o wyjątkowej ofercie.